Privacy reglement

Privacy / gegevensbeleid

In dit beleid wordt beschreven welke informatie we verwerken ter ondersteuning van onze online trainingen en andere producten en functies die door het Centrum voor Training & Opleiding (verder CvTO) worden aangeboden.

I. Welke soorten informatie verzamelen we?
We moeten informatie over jou verwerken om onze producten te kunnen aanbieden. Welke soorten informatie we verzamelen, hangt af van hoe je onze producten gebruikt.

Dingen die jij en anderen doen en aanbieden.
• Gegevens en inhoud die je aanbiedt. We verzamelen de inhoud, communicatie en andere informatie die je aanlevert wanneer je onze producten gebruikt, waaronder wanneer je je registreert voor een account, inhoud maakt of deelt, en wanneer je berichten/notities verstuurt en communiceert met anderen. Dit kan betrekking hebben op informatie in of over de inhoud die je levert, zoals de locatie van een foto of de datum waarop een bestand is gemaakt.
• Netwerken en verbindingen. We verzamelen informatie over de mensen, pagina's, accounts, hashtags en groepen waarmee je bent verbonden en de manier waarop je hiermee interageert in onze producten.
• Je gebruik. We verzamelen informatie over hoe je onze producten gebruikt, zoals welke soorten inhoud je bekijkt en vorderingen binnen de afgenomen online producten. We registreren het bijvoorbeeld wanneer je onze producten (voor het laatst hebt) gebruikt en welke onderdelen je bekijkt in onze producten.
• Informatie over transacties in onze producten. Als je onze producten gebruikt voor aankopen of andere financiële transacties (zoals wanneer je iets koopt), verzamelen we informatie over de aankoop of transactie. We verzamelen onder meer je betalingsgegevens, zoals het nummer van je creditcard of betaalkaart en andere kaartgegevens, andere account- en verificatiegegevens, en details met betrekking tot facturatie, verzending en contactgegevens.
• Dingen die anderen doen en informatie over jou die ze aanleveren. We ontvangen en analyseren ook inhoud, communicatie en informatie die anderen aanleveren wanneer ze gebruikmaken van onze producten. Dit kan informatie over jou zijn, wanneer anderen reageren op een door jou geplaatste notitie.
II. Hoe gebruiken we deze informatie?
We gebruiken de informatie die we hebben (afhankelijk van de keuzes die je maakt) zoals hieronder wordt beschreven en om de producten en gerelateerde services te kunnen aanbieden en ondersteunen. Dit wordt verder beschreven in onze algemene voorwaarden.

We doen het volgende:

Onze producten aanbieden, personaliseren en verbeteren.
We gebruiken de informatie waarover we beschikken om onze producten te kunnen aanbieden, waaronder om functies en inhoud te personaliseren en om aanbevelingen te doen waarin je mogelijk geïnteresseerd bent en onderwerpen die je wellicht wilt volgen.

• Productonderzoek en -ontwikkeling: we gebruiken de informatie die we hebben om onze producten te ontwikkelen, testen en verbeteren, waaronder door enquêtes en onderzoek uit te voeren en nieuwe producten en functies te testen en de gevonden problemen op te lossen.

Veiligheid, integriteit en beveiliging bevorderen.
We gebruiken de informatie die we hebben om accounts en activiteit te verifiëren, schadelijk gedrag tegen te gaan, spam en andere slechte ervaringen te detecteren en te voorkomen, de integriteit van onze producten te waarborgen en veiligheid in en buiten onze producten te promoten. We maken bijvoorbeeld gebruik van de gegevens die we hebben om schendingen van onze voorwaarden of beleid te onderzoeken.

Communiceren met jou.
We gebruiken de informatie die we hebben om je marketingberichten te sturen, met je te communiceren over onze producten en je op de hoogte te stellen van ons beleid en onze voorwaarden. We gebruiken je informatie ook om te antwoorden wanneer je contact met ons opneemt.

III. Hoe wordt deze informatie gedeeld?
Je informatie wordt op de volgende manieren met anderen gedeeld:
Delen in onze producten

Mensen en accounts waarmee je deelt en communiceert
Wanneer je deelt en communiceert via onze producten, kun je bepalen wat je deelt.

Nieuwe eigenaar
Als ons eigendom van of onze controle over alle of een deel van onze producten en bijbehorende middelen verandert, kunnen we je informatie overdragen aan de nieuwe eigenaar.

Leveranciers en serviceproviders.
We verstrekken informatie en inhoud aan de leveranciers en serviceproviders die ons bedrijf ondersteunen, bijvoorbeeld door technische-infrastructuurservices te leveren, klantenservice te bieden, betalingen mogelijk te maken of enquêtes uit te voeren.

Handhaving van de wet of wettelijke verzoeken.
We delen informatie met de wetshandhaving en om te antwoorden op wettelijke verzoeken die in de onderstaande gevallen worden gedaan.

IV. Wat is onze rechtsgrond voor het verwerken van gegevens?
We verzamelen, gebruiken en delen de gegevens die we hebben, op de hierboven beschreven manieren:
• indien nodig, om te kunnen voldoen aan onze algemene- en servicevoorwaarden;
• in overeenstemming met de toestemmingen die jij hebt gegeven.
• indien nodig, om te voldoen aan de juridische verplichtingen;
• om jouw belangen of die van anderen te beschermen;
• indien nodig, met het oog op maatschappelijke belangen; en
• indien nodig voor onze legitieme belangen waaronder voor onze belangen bij het
bieden van een innovatieve, gepersonaliseerde, veilige en winstgevende service aan
onze gebruikers en partners, tenzij die belangen niet zwaarder wegen dan jouw
belangen of jouw basisrechten en vrijheden waarvoor persoonlijke gegevens verplicht
moeten worden beschermd.

V. Hoe kun je je rechten uitoefenen die voortvloeien uit de AVG?
Volgens de Algemene verordening gegevensbescherming heb je het recht om je gegevens te bekijken, te corrigeren, over te dragen en te wissen. Je hebt ook het recht om bezwaar te maken tegen bepaalde soorten verwerking van je gegevens en deze te beperken. Dit omvat onder andere:

• Het recht om bezwaar te maken tegen het verwerken van je gegevens voor direct <
marketing.
• Het recht om bezwaar te maken tegen het verwerken van je gegevens als het gaat om werkzaamheden die we uitvoeren in het algemeen belang of die we uitvoeren voor onze legitieme belangen of die van een derde.

VI. Gegevensbehoud, accounts deactiveren en verwijderen
We bewaren gegevens tot dit niet meer nodig is voor het aanbieden van onze services en producten, of tot je account wordt verwijderd (afhankelijk van welk geval zich het eerst voordoet). Dit wordt in elk geval afzonderlijk bekeken en is afhankelijk van zaken als de aard van de gegevens, waarom ze zijn verzameld en verwerkt en de relevante wettelijke of operationele vereisten rond bewaring.

Wanneer je je account verwijdert, verwijderen we inhoud die je hebt geplaatst. Je kunt die informatie in een later stadium niet meer terughalen. Informatie die anderen over je hebben gedeeld, maakt geen deel uit van je account en wordt dus niet verwijderd.

VII. Hoe reageren we op wettelijke verzoeken of voorkomen we schade?
We openen, bewaren en delen je gegevens met regelgevende instanties, wethandhavingsinstanties en anderen:
• In antwoord op een wettelijk verzoek, indien we te goeder trouw van mening zijn dat de wet ons verplicht dit te doen. We kunnen ook tegemoetkomen aan wettelijke verzoeken wanneer we te goeder trouw van mening zijn dat dit wettelijk is vereist.
• Wanneer we te goeder trouw van mening zijn dat dit nodig is om: fraude, niet-geautoriseerd gebruik van de producten, schendingen van onze voorwaarden of beleidsregels of andere schadelijke of illegale activiteit te detecteren, voorkomen en verhelpen; onszelf (inclusief onze rechten, ons eigendom en onze producten), jou of anderen te beschermen, waaronder als onderdeel van onderzoeken of verzoeken van regelgevende instanties
• Informatie die we over jou ontvangen (inclusief financiële transactiegegevens met betrekking tot aankopen), kan worden gebruikt en voor een langere periode worden bewaard in geval deze het onderwerp is van een wettelijk verzoek of een wettelijke verplichting, een onderzoek van overheidswege of onderzoeken met betrekking tot mogelijke schendingen van onze voorwaarden of beleidsregels, of om schade te voorkomen.

VIII. Hoe gebruiken en verzenden we gegevens als onderdeel van onze services?
We delen informatie wereldwijd, in overeenstemming met dit beleid, zowel intern als extern met onze partners. Informatie kan worden beheerd of overgedragen aan of verzonden naar, of worden opgeslagen en verwerkt in de Verenigde Staten of andere landen waar jij niet woont, voor de doeleinden die in dit beleid worden beschreven. Deze gegevensoverdracht is nodig om de services te bieden die in de algemene- en servicevoorwaarden worden beschreven en om onze producten te kunnen aanbieden. We maken gebruik van modelcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie en, waar van toepassing, beroepen we ons op de adequaatheidsbesluiten van de Europese Commissie voor bepaalde landen, voor gegevensoverdracht vanuit de EER naar de Verenigde Staten en andere landen.

IX. Hoe brengen we je op de hoogte van wijzigingen aan dit beleid?
We brengen je op de hoogte voordat we wijzigingen doorvoeren in dit beleid en bieden je de mogelijkheid om het aangepaste beleid te lezen voordat je besluit verder gebruik te maken van onze producten.

X. Contact opnemen in verband met vragen.
Als je vragen hebt over dit beleid, kun je contact met ons opnemen zoals hieronder wordt beschreven. CvTO is de gegevensbeheerder die verantwoordelijk is voor je informatie. Je kunt online contact opnemen of je vraag per post versturen naar:
‘CvTO – Kraaiendijk 5 – 4451 KA Heinkenszand.

Je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit jouw regio.

Laatst gewijzigd: 2 maart 2019.